lunes, 12 de mayo de 2014

EL TREBALL DE LES RUTINES AL LLARG DE LES PRÀCTIQUES...

Des del passat 25 de febrer (ja fa més de 2 mesos), que vaig escriure en relació al meu aprenentatge de les rutines els primers dies del Pràcticum, i ara, en comparació amb aquest dia, ja és molt el que he après respecte d'aquestes (tot i que encara em queda un llarg camí per recórrer).

Des del primer dia, vaig decidir respectar les diverses rutines que es duien a terme amb els nens i nenes d'entre 2 i 3 anys de la classe dels peixets, i vaig intentar que la meva nova incorporació a l'aula, els influís el menys negativament possible en les seves rutines diàries. A dia d'avui, ja no només he interioritzat el funcionament d'aquestes últimes, sinó que també en comprenc el seu significat i la seva importància pels petits.  

A més, no només he pogut gaudir d'interioritzar el funcionament i l'organització de les rutines amb infants d'entre 2 i 3 anys, sinó que també he pogut observar i intervenir amb les dels petits (1 i 2 anys) i amb la dels nadons (degut a les meves rotacions), tot adonant-me, que malgrat que les diverses rutines generalment segueixen una mateixa estructura flexible, i hi ha certes diferències remarcables que depenen de l'edat dels infants.

Algunes de les meves intervencions que tenen a veure amb el treball de les rutines a l'aula, són les següents:

-Posar colònia i pentinar a cadascun dels infants per a la seva retornada a casa.

-Canviar bolquers (tenint en compte que al principi de les pràctiques no en tenia mica de pràctica, i ara fins i tot, ja hem considero bastant experta).

Imatge pròpia

-Acollir els pares en les seves entrades i sortides, per fer algun canvi de la bosseta de roba del seu fill, explicar-los com s'ha comportat durant el matí, si s'ha alimentat correctament, avisar-los de la plaga de polls,...

-Encarregar-me de fer dormir als petits (1 i 2 anys) i als nadons.

-Ocupar-me d'observar i d'intervenir en els tallers de plàstica, manipulació i experimentació, ja sigui per orientar l'activitat, o per vigilar que els infants no es posin res perillós a la boca, entre altres.

-Servir plats en el moment de l'esmorçar i el dinar, ajudar a posar-se els pitets als infants, fer-los pujar les mànigues perquè no s'embrutin,...

-Ocupar-me del moment d'higiene en el bany: rentar mans, demanar fer pipi a les criatures, rentar-los el culet,...

-Encarregar-me de repartir els raspalls de dents.

-Vigilar en el joc lliure, en el joc per racons, etcètera.

Podria continuar amb un llarg llistat més, però ja queda demostrat que el treball de les rutines al llarg de la meva estada en pràctiques és constant i diari. Una font d'aprenentatges de la que no em quedo sens dubte indiferent.


***ETIQUETA: RUTINES

No hay comentarios:

Publicar un comentario