Des del passat 25 de març (ja fa pràcticament 2 mesos),
que són moltes les col·laboracions que he realitzat en l'ambientació i
organització dels espais i materials, a nivell d'aula i de centre.
A continuació, es pot visualitzar un quadre expositiu de
les meves col·laboracions en els espais i materials a nivell d'aula:
COL·LABORACIÓ AMB ELS ESPAIS I MATERIALS (Nivell
d'aula)
|
-He confeccionat material didàctic per poder desenvolupar la meva
programació d'activitats amb els infants, sempre atenint al projecte de
centre (la mar) i a una distribució en l'espai el més adequada possible. Un exemple, seria la creació d'uns animals marins amb goma eva.
-També, al llarg de tot aquest temps, he tingut la idea de proposar a la
meva tutora d'aula, d'anar penjant a les parets de la classe, tots aquells
elements decoratius que s'han fet servir per a la meva proposta d'activitats,
o bé, que s'han elaborat pels propis infants durant la mateixa. Alguns
exemples d'això són: el pergamí que conté una cançó sobre la mar, i un puzle
d'un fons marí elaborat pels propis nens i nenes.
-Una altra ocasió en què la meva tutora va precisar de la meva
col·laboració, va ser quan vaig decidir ajudar-la a col·locar la mascota de
classe (una tortuga) dins de l'espai-aula.
-Per últim, també cal mencionar que algun dia m'he encarregat
d'aconseguir l'ambient idoni per al moment de descans dels infants, tot
apagant les llums de la classe, posant a l'abast els seus coixins, i introduint
música relaxant.
|
Aquí les corresponents col·laboracions a nivell de
centre:
COL·LABORACIÓ AMB ELS ESPAIS I MATERIALS (Nivell de
centre)
|
-He confeccionat flors de paper per a la festa de la primavera que va dur
a terme el centre escolar en qüestió, i fins i tot, he ajudat a penjar-les
per les parets de l'escoleta.
-Per un altre costat, quan vaig realitzar una rotació a la classe dels
nens i nenes d'entre 1 i 2 anys, vaig col·laborar a preparar la sala de
psicomotricitat i els materials que s'hi incorporarien durant la sessió.
-Així mateix, també he realitzat una proposta d'activitat junt a una de
les meves companyes de pràctiques, obligant-nos a haver de planificar quins
materials s'incorporaran i com estarà organitzat l'espai. En el nostre cas,
vàrem decidir realitzar l'activitat en el pati interior de l'escoleta per una
millor mobilitat del material, tot i que en un principi en teníem la idea a
la sala d'usos múltiples. Cal saber a
més, que vàrem haver de portar material de l'exterior (com ara, terra i
flors), i ho combinarem amb els recursos que se'ns proporcionaven des del
centre i de la seva aula-taller.
-Per últim, una de les altres col·laboracions que he realitzat, és que
vaig ajudar a podar els arbres (moreres) del pati, i així aconseguir unes
millors condicions per als infants.
|
Per concloure, amb tot això es demostra que en el dia a
dia a l'escoleta també és necessari planificar materials i espais, i que davant
qualsevol proposta educativa, és fonamental l'equilibri entre ambdós.
***ETIQUETA:
Espais i materials
No hay comentarios:
Publicar un comentario