miércoles, 21 de mayo de 2014

LES MEVES COL•LABORACIONS EN ELS ESPAIS I MATERIALS DEL CENTRE DURANT LES PRÀCTIQUES...

Des del passat 25 de març (ja fa pràcticament 2 mesos), que són moltes les col·laboracions que he realitzat en l'ambientació i organització dels espais i materials, a nivell d'aula i de centre.

A continuació, es pot visualitzar un quadre expositiu de les meves col·laboracions en els espais i materials a nivell d'aula:

COL·LABORACIÓ AMB ELS ESPAIS I MATERIALS (Nivell d'aula)

-He confeccionat material didàctic per poder desenvolupar la meva programació d'activitats amb els infants, sempre atenint al projecte de centre (la mar) i a una distribució en l'espai el més adequada possible. Un exemple, seria la creació d'uns animals marins amb goma eva. 

-També, al llarg de tot aquest temps, he tingut la idea de proposar a la meva tutora d'aula, d'anar penjant a les parets de la classe, tots aquells elements decoratius que s'han fet servir per a la meva proposta d'activitats, o bé, que s'han elaborat pels propis infants durant la mateixa. Alguns exemples d'això són: el pergamí que conté una cançó sobre la mar, i un puzle d'un fons marí elaborat pels propis nens i nenes.

-Una altra ocasió en què la meva tutora va precisar de la meva col·laboració, va ser quan vaig decidir ajudar-la a col·locar la mascota de classe (una tortuga) dins de l'espai-aula.

-Per últim, també cal mencionar que algun dia m'he encarregat d'aconseguir l'ambient idoni per al moment de descans dels infants, tot apagant les llums de la classe, posant a l'abast els seus coixins, i introduint música relaxant.

Aquí les corresponents col·laboracions a nivell de centre:

COL·LABORACIÓ AMB ELS ESPAIS I MATERIALS (Nivell de centre)

-He confeccionat flors de paper per a la festa de la primavera que va dur a terme el centre escolar en qüestió, i fins i tot, he ajudat a penjar-les per les parets de l'escoleta.

-Per un altre costat, quan vaig realitzar una rotació a la classe dels nens i nenes d'entre 1 i 2 anys, vaig col·laborar a preparar la sala de psicomotricitat i els materials que s'hi incorporarien durant la sessió.

-Així mateix, també he realitzat una proposta d'activitat junt a una de les meves companyes de pràctiques, obligant-nos a haver de planificar quins materials s'incorporaran i com estarà organitzat l'espai. En el nostre cas, vàrem decidir realitzar l'activitat en el pati interior de l'escoleta per una millor mobilitat del material, tot i que en un principi en teníem la idea a la sala  d'usos múltiples. Cal saber a més, que vàrem haver de portar material de l'exterior (com ara, terra i flors), i ho combinarem amb els recursos que se'ns proporcionaven des del centre i de la seva aula-taller.

-Per últim, una de les altres col·laboracions que he realitzat, és que vaig ajudar a podar els arbres (moreres) del pati, i així aconseguir unes millors condicions per als infants.  


Per concloure, amb tot això es demostra que en el dia a dia a l'escoleta també és necessari planificar materials i espais, i que davant qualsevol proposta educativa, és fonamental l'equilibri entre ambdós.


***ETIQUETA: Espais i materials

No hay comentarios:

Publicar un comentario