El passat 7 de març vaig decidir publicar una entrada per
començar a narrar la meva experiència sobre la meva participació en la dinàmica
del centre escolar Can Cantó. Malgrat ser reduït tot allò que vaig poder contar
(ja que encara no havia tingut moltes oportunitats per participar-hi), per fi
puc especificar tota una sèrie de noves participacions i col·laboracions, que
m'han fet sentir membre integrant de la cultura de centre que s'hi viu, i no
com a un subjecte aïllat. Són les que a continuació s'exposaran:
1) El 31 de març vaig poder gaudir de participar en una
primera reunió de claustre dirigida per la directora, i junt les meves
companyes de pràctiques. Haig de confessar que estava nerviosa per aquesta
reunió, ja que no sabia què se'm podia preguntar, i no sabia fins a quin grau
havia de parlar o comentar certs aspectes. Això no obstant, al repartir-nos la
directora el següent full sobre les temàtiques que es tractarien durant la
reunió, i que es pot visualitzar en la fotografia, ràpidament vaig agafar
confiança, i vaig perdre molts dels nervis i pors que tenia:
Imatge pròpia
Durant la reunió, el que més em va cridar l'atenció, és
que em vaig poder sentir integrada com una membre més de l'equip de claustre.
Això és així, ja que la meva tutora d'aula va esmentar que jo havia començat a
posar a la pràctica les meves pròpies activitats per als infants, i la resta de
subjectes es varen mostrar orgullosos. Així mateix, també em va semblar molt encertat,
que en relació a la decoració de la festa de la primavera que es celebraria
posteriorment, la directora d'acord amb la resta de membres de l'equip docent,
ens va encomanar que també realitzéssim flors per decorar el centre escolar,
aspecte que em va sortir prou bé. Per últim, el fet de que es tractés durant la
reunió, del projecte de millora que havíem de realitzar com alumnes practicants,
també em va semblar molt adequat.
2) El 3 d'abril també vaig poder gaudir d'assistir a una
xerrada sobre normes i límits a l'escoleta, i que aquesta última ens havia
recomanat a les alumnes en pràctiques. A aquesta xerrada hi tenien una
presència important les famílies, i de fet, estava dedicada especialment a
elles, posant-se al seu abast infusions i coca. Haig de dir que aquesta xerrada
em va semblar molt interessant, ja que vaig poder aprendre quines són les
normes i rutines que es treballen al centre escolar Can Cantó, i a més, vaig
poder gaudir d'escoltar a l'equip de l'EAP, sobre com dur a terme un correcte
establiment de normes i límits a la primera infància, creixent així com a
futura docent.
Per últim, algunes de les altres col·laboracions que he
realitzat en la dinàmica de centre, són les següents:
-Participar en una tasca internivell de l'escoleta, duta
a terme en el pati, i sobre el projecte de centre (la mar). Aquesta tasca
consistia en ajuntar els infants grossos d'entre 2 i 3 anys, i els petits
(1-2), amb la finalitat de que realitzessin un taller d'experimentació amb
sorra, algues,... Una de les meves responsabilitats en aquesta dinàmica, i que
em va encomanar la directora del centre, va ser ocupar-me de realitzar l'avís a
les diferents aules, per començar a dur a terme l'activitat.
-Col·laborar en la recerca d'una tortuga de la classe
dels grossos que s'havia perdut pel pati, i que se'm va encomanar que la
cerqués, ja que el centre tenia consciència de que jo coneixia sobre la
temàtica de les tortugues, pel fet de tenir-ne una a casa.
***ETIQUETA: Dinàmica del centre
No hay comentarios:
Publicar un comentario