sábado, 17 de mayo de 2014

LES MEVES PARTICIPACIONS EN LA DINÀMICA DEL CENTRE AL LLARG DE LES PRÀCTIQUES

El passat 7 de març vaig decidir publicar una entrada per començar a narrar la meva experiència sobre la meva participació en la dinàmica del centre escolar Can Cantó. Malgrat ser reduït tot allò que vaig poder contar (ja que encara no havia tingut moltes oportunitats per participar-hi), per fi puc especificar tota una sèrie de noves participacions i col·laboracions, que m'han fet sentir membre integrant de la cultura de centre que s'hi viu, i no com a un subjecte aïllat. Són les que a continuació s'exposaran:

1) El 31 de març vaig poder gaudir de participar en una primera reunió de claustre dirigida per la directora, i junt les meves companyes de pràctiques. Haig de confessar que estava nerviosa per aquesta reunió, ja que no sabia què se'm podia preguntar, i no sabia fins a quin grau havia de parlar o comentar certs aspectes. Això no obstant, al repartir-nos la directora el següent full sobre les temàtiques que es tractarien durant la reunió, i que es pot visualitzar en la fotografia, ràpidament vaig agafar confiança, i vaig perdre molts dels nervis i pors que tenia:

Imatge pròpia


Durant la reunió, el que més em va cridar l'atenció, és que em vaig poder sentir integrada com una membre més de l'equip de claustre. Això és així, ja que la meva tutora d'aula va esmentar que jo havia començat a posar a la pràctica les meves pròpies activitats per als infants, i la resta de subjectes es varen mostrar orgullosos. Així mateix, també em va semblar molt encertat, que en relació a la decoració de la festa de la primavera que es celebraria posteriorment, la directora d'acord amb la resta de membres de l'equip docent, ens va encomanar que també realitzéssim flors per decorar el centre escolar, aspecte que em va sortir prou bé. Per últim, el fet de que es tractés durant la reunió, del projecte de millora que havíem de realitzar com alumnes practicants, també em va semblar molt adequat.

2) El 3 d'abril també vaig poder gaudir d'assistir a una xerrada sobre normes i límits a l'escoleta, i que aquesta última ens havia recomanat a les alumnes en pràctiques. A aquesta xerrada hi tenien una presència important les famílies, i de fet, estava dedicada especialment a elles, posant-se al seu abast infusions i coca. Haig de dir que aquesta xerrada em va semblar molt interessant, ja que vaig poder aprendre quines són les normes i rutines que es treballen al centre escolar Can Cantó, i a més, vaig poder gaudir d'escoltar a l'equip de l'EAP, sobre com dur a terme un correcte establiment de normes i límits a la primera infància, creixent així com a futura docent.

Per últim, algunes de les altres col·laboracions que he realitzat en la dinàmica de centre, són les següents:

-Participar en una tasca internivell de l'escoleta, duta a terme en el pati, i sobre el projecte de centre (la mar). Aquesta tasca consistia en ajuntar els infants grossos d'entre 2 i 3 anys, i els petits (1-2), amb la finalitat de que realitzessin un taller d'experimentació amb sorra, algues,... Una de les meves responsabilitats en aquesta dinàmica, i que em va encomanar la directora del centre, va ser ocupar-me de realitzar l'avís a les diferents aules, per començar a dur a terme l'activitat.


-Col·laborar en la recerca d'una tortuga de la classe dels grossos que s'havia perdut pel pati, i que se'm va encomanar que la cerqués, ja que el centre tenia consciència de que jo coneixia sobre la temàtica de les tortugues, pel fet de tenir-ne una a casa. 

***ETIQUETA: Dinàmica del centre

No hay comentarios:

Publicar un comentario